Opiniestuk: Had ik het maar geweten, dan had ik het ander gedaan.

Voor het onderwijsblad schreef ik een opiniestuk over zij-instromers in het onderwijs en de reden waarom zij (in mijn ogen) te vaak en te vroeg stoppen met de studie of het werken in het onderwijs.

Basis voor dit stuk is mijn boek Opeens weet je het… Je wordt leraar!

Het onderwijsblad: Spelenderwijs Nederlands leren

Over hoe ik het maken van spellen graag inzet tijdens mijn lessen. Niet alleen om de stof te behandelen, maar ook om een betere band met de leerlingen te krijgen en hen belangrijke vaardigheden bij te brengen. Denk aan samenwerken, onderzoeken, samenvatten en meer.

Het hele artikel lees je hier: Onderwijsblad Spelenderwijs Nederlands leren

Over studeren in tijden van Corona

Toen we allemaal thuis kwamen te zitten en ook onze kinderen niet meer naar school gingen moesten we improviseren. In dit stuk vertel ik over hoe ik dit toen deed en wat wel en niet lukte.

Je vindt het artikel op de website van de Open Universiteit.

Over startende docenten en de eerste zware jaren – het belang van goede begeleiding

Lisanne van Sadelhoff vroeg mij naar mijn ervaringen als startende docent en hoe mij dit heeft gevormd. Ook geef ik mijn mening over hoe starters zouden moeten worden begeleid en wat nodig is om starten in het onderwijs succesvol te maken.

Je leest het stuk via deze link.

Over studeren combineren met een gezin, werk en een sociaal leven!

In dit  stuk vertel ik over mijn leven met vier kinderen en man, mijn werk als docent en mijn bedrijf. En over hoe je alle ballen in de lucht kunt houden!

Je vindt dit artikel in het universiteitsblad van de Open Universiteit.